2015. december 10., csütörtök

Hóman Bálint tervezett székesfehérvári szobra ügyében

Én is azon nemkevesek közé tartozom, akik ismerete Hóman Bálintról egészen eddig kimerült abban, hogy tudtam, hogy ő volt a szerzője a magyar történelmet egyik legátfogóbban bemutató könyvsorozatnak, a Magyar történetnek. Amúgy itt az egész letölthető, potom 1892 oldal.
Különben sokáig azt hittem másokhoz hasonlóan, hogy a Hóman Szekfű egy darab ember neve. De nem.
Tehát ezt írták Szekfű Gyulával közösen, róla pedig utca van elnevezve Fehérváron, szóval felkaptam a fejemet már akkor, amikor először hallottam, hogy a másik jelentős történésznek meg szobrot akarnak emelni.

Egy szó, mint száz, kiderült, hogy nem olyan egyszerű a politikai múltját félretéve egy embernek, mint tudós történésznek szobrot állítani. Több pro és kontra cikk olvasása után az alábbi tűnt leginkább tárgyilagosnak és nem részrehajlónak a politikusként antiszemitizmussal megvádolt történésszel kapcsolatban. Kéretik ilyesmit olvasni, mielőtt bármelyik oldalról bármiről véleményt nyilvánít az ember.

http://vs.hu/kozelet/osszes/o-az-aki-miatt-ismet-magyarorszagra-figyel-a-vilag-1208#!s60

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése